Huoh. Toisinaan sitä väsyy naistenlehtien vaatimuksiin. Pitäisi olla yhtä aikaa leivontaihme ja laihduttaja. Pitäisi osata sisustaa. Sitä ja tätä. Useimmiten annan vaaatimusten mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos. Mutta tää viimeisin sai mut huokaamaan syvään. Yleensä syyllistetään juuri siitä, ettei osaa olla kiltti , - ei täytä noita kaikkia vaatimuksia, mutta ei siinä mitään, sitten kun yrittää olla kiltti, niin tuleekin uusi : - ei saa olla LIIAN kiltti! Huoh. Mikään ei ole hyvä. Tuleeko ensi jouluna joulupukki, joka kysyy ensin:
- Oletko ollut kiltti?
Ja heti perään :
- Et kai ole ollut LIIAN kiltti?
Vaikeaksi menee lapsipoloisten elämä. Mutta Possumunkki toki onneksi voi vastata rehellisesti, että en ole ollut aina kiltti, enkä varsinkaan LIIAN kiltti. Sillä olen jättänyt usein porkkanat syömättä, ja syönyt senkin edestä karkkia ja muuta herkkua. Suurimman osan ajasta olen syönyt epäterveellisesti. Enkä ole nukkunutkaan tarpeeksi... Niitä nukahtmisohjeita myös on ollut naistenlehdissä, mutta en ole jaksanut niitä toteuttaa. Rytmi on vähän päälaellaan. Yöllä ei nukuta, päivällä nukuttais. Ja jos illalla nukuttais, en silti viitti mennä nukkumaan, vaikka ois tilaisuus ja syytäkin, sillä aamulla on aikainen herätys. Niin tänäänkin. Päivällä töissä olin ihan rättipuhkipoikki. Päätin mennä tänään ajoissa nukkumaan ja nukkua pitkän yön. Joskus 22 aikaan nukuttikin. Klo 23 olin ihan sippi. Nyt klo 24 sinnittelen vielä hereillä, ja kohtahan se jo meneekin uniaika ohi. Ja sitten tulee herätys ja olen taas nukkunut liian vähän... ja huomenna päivällä olen väsynyt...

Eli joulupukille vastaan reippaasti, että ei pelkoa ;  POSSUMUNKKI EI OLE OLLUT LIIAN KILTTI!!