Mistä sais ostaa lisää muistia? Mun päähän siis. Oon unohtanu jotain tähdellistä ; pankkikorttini tunnusluvun!! Tuossa päivällä marssin niin pollevana pankkiautomaatille, aikomuksena nostaa rahaa. Matkalla sinne mielessä alko pyöriä vähän hassu ajatus, että mikäs se tunnusluku nyt olikaan? Olikos se se yks pitkä luku vai lyhyt luku? Mutta ainahan se on automaatilla viimeistään mieleen tullu. Sehän on ihan varma juttu. Vähän niinku autolla ajokin. Jos multa kysytään, miten auto käynnistetään, pitää ihan alkaa miettimään ja muistelemaan, ja voi olla, että selostaisin asian väärin. Mutta, kun avaan autonoven ja istun ratin taa, niin automaattisestihan se kaikki sujuu.

 

Niin pankkiautomaatillakin iskin ruutuun ensimmäisen mieleen tullen luvun. Valmistauduin tutkimaan tiliä, kun ruutuun tuli ilmoitus : Väärä tunnusluku. Katkaisemme yhteyden. Kokeilin toista pidempää. Väärin sekin. Ei, ne kumpikin olikin verkkopankin tunnuksia. Sitten muistin mielestäni oikean luvun, mutta ei kone hyväksynyt sitäkään. Näppäilinköhän väärin? Kokeilin vielä kerran sitä samaa äsken mieleentullutta lukua, mutta taaskin se oli väärin. Hups, apua, pianhan kone nielaisee koko kortin, tuumin ja siirryin sisälle pankkiin.

 

Selostin tilanteen virkailijalle. "Onko sinulla jossain ylhäällä se luku?" tämä kysyi.

"Tuota, kotona ehkä. En ole varma," vastasin epävarmasti. "Mutta nyt mä ehkä muistan sen luvun. Voinko käydä kokeilemassa, vai nielaiseeko kone kortin?"

Virkailija vakuutti, ettei nielaise. Kävin vielä kerran kokeilemassa nyt mielestäni jo ihan varmaa lukua, mutta sekin oli väärin!

 

Apua, mikä muistihäiriö! Sovittiin, että tilataan mulle se tunnusluku jostain keskuspankista. Se on kuulemma se sama luku, joka mulla on tähänki asti ollu. Että jos löydän sen kotoa, tai palautuu mieleen, pystyn käyttämään korttia. Ennen maanantaita sitä en kuitenkaan saa. Että viikonloppuna ei sitten paljon törsätä! Nyt kotona pengoin joka paikan. Löysin yhden tunnusluvun, mutta en oo varma, onko se paikkansapitävä. Mulla on tunne, että se olis mun edellisen kortin tunnusluku.  Ei oo siis vieläkään palautunu mun päähän...

 

--

Syksyllä viimeks olin kans ongelmissa pankkikortin kans. Olikohan se lokakuun alkua? Olin aamutuimaan naapurikaupungissa käymässä. Menin tankkaamaan ja maksamaan. Kassalla mun kortti ei kelvannukaan. "Tää on vanhentunut," myyjä sanoi. "Ei voi olla," väitin, mutta myyjä näytti kortista, että voimassa 9/2010. Eli kortti oli just eilen vanhentunut. "Mutta en mä oo saanu pankista uutta korttia," parkaisin.

"Mitäs nyt tehään?" kysyin myyjältä. Oli niin aikainen, että pankit oli vielä kiinni. En siis voinu mennä nostamaan rahaa pankin tiskiltä. Sitä paitsi mulla oli töihinmeno.. Ei auttanu muu, kun pyytää myyjää luottamaan siihen, että tuun illalla maksamaan, heti ku oon saanu pankista haetuks uuden kortin.

Siellähän se uus kortti pankissa oli mua odottamassa. Kukaan ei ollu muistuttanu, että se vanhenee. Tai sit siitä on tullu posti-ilmotus, jonka oon nakannu turhana mainospostina roskiin. Ei niitä kaikkia jaksa avat a ja lukea..

--

Tänään oltiin Rinkelin kans kuntosalilla. Oltiin ihan kahdestaan salilla, niin saatiin rauhassa juoruilla ja vertailla läskejä. Hahaa, Rinkelipä huomas, että oon laihtunu! Ite en ollu siitä tietäkseenkään. Vastasin vienosti, että "Kas kummaa, mutta sehän on hienoa, jos sinusta siltä näyttää!"

 

Vielä lopuksi päivän menu, jos sen muistiongelmiltani muistan :

Aamulla : Kahvi ja suolalihajuustoleipä

Klo 11 : Spelttipuuroa ja marjakeittoa (tääkin oli hyvä yhdistelmä) (ja huom. tässä oli nyt lämmin ateria!)

Klo 12 : Kahvia

Klo 14.30 : Kahvi,2 ruisleipää, päällisinä juustoa ja suolalihaa, tomaattia, kurkkua, salaattijuustoa, jugurtti

Klo 22 : Teetä ja 2 juustovoileipää