http://keskustelu.suomi24.fi/node/9592724

Tästä kaikki alkoi. Joulunjälkeisessä ylensyöntimasennuksessani aloin lueskella laihdutuskeskusteluja. Päätin itsekin aloittaa epätoivoisen laihdutuksen. Kas näin :

 

"Joulu mässäilyineen meni. Toi mukanaan ehkä pari kiloa. Pitempi aika on tuonut n 40 ylikiloa. Nyt on semmonen tilanne, että mun on PAKKO laittaa itteni kuriin. Porkkanoita löytyy kaapista ja palkitsemiskeinoja painonpudotuksesta. Eli joka viikko pitäis lähtee ees vähän. sillo on juhlan paikka. Mutta ellei lähde, tartten keppiä eli rankaisun. Nyt, ystävät, ja myös kaikki läskejä inhoavat ja tänne kiusaamismielessäkin kirjoittavat, saatte auttaa minua. ;) Saatte keksiä hyviä rangaistuksia minulle, jos ei vaaka heilahda alaspäin. Otan punnituspäiväksi vaikka keskiviikkoaamun ja silloin katson tarvisenko taputusta vai rangaistuksen. EHDOTUKSIA??? Otan käyttöön kaikki totettamiskelpoiset ; inhimilliset, mutta pikkuisen kirpaisevat rangaistusehdotukset. Kerron tässä sitten, mitkä otan käyttöön, ja kerron myös tarvittiinko niitä vai ei, ja koska olen niitä toteuttanut.

No niin ; mielikuvitus liikkeelle, please! "

Näistä syntyikin vallan innokas keskustelu.Sain siihen paljon hyviä vinkkejä. Lupasin itselleni ja ehdottelijoille ottaa rangaistukseksi itseni juoksukuntoon aloittamisen ellen onnistu joka viikko pudottamaan edes vähän. Myös nämä otin lisäksi käyttöön :

"Rangaistuksia:
- valokuvien järjesteleminen
- uunin puhdistaminen
- jääkaapin ja mikroaaltouunin pyyhkiminen sisältä ja päältä
- vaatekaapin siivoaminen, käyttämättömät kirpputorille
- perusteellinen vessan siivous, vessan/kylpyhuoneen kaappien siivous
- pyykkäys ja silittäminen, kaipaavatko myös verhot ja matot pesua?
- pattereiden pyyhkiminen"

Taisivat tehota uhkana, sillä nyt tähän mennessä olen saanut pois 7 kiloa tämän 5 viikon aikana. Toistaiseksi on siis hyvä mieli, vaikka makeanhimo välillä riivaakin. Pari on kommentoinut minulla olevan siihen addiktion. Hahaa, tuota en pureskelematta niele! Mun elimistöhän vain kärsii pahasta karkkivajauksesta, kun en ole viiteen viikkoon syönyt karkkia. Karkkivajauksen tähden on huuletkin ihan rohtuneet. Buuh!

Suunnittelin nyt siirtäväni päiväkirjan tänne uutukaiseen blogiini. Ehkä? Katsotaan. No tässä nyt ainakin oli ihka ensimmäinen blogikirjoitus. Kirjoitan tätä ainakin keskiviikkoisin, punnituspäivänä. Ja aina, kun sokeri- tai rasvanälkä iskee tai joku muuten vaan pännii. Eli todennäköisesti lähes joka aamu, päivä, ilta ja yö.

Jos lukijoita löytyy, toivon, että kommentoitte ahkerasti. Saa sekä kannustaa että haukkua. Olen kiitollinen kaikille, jotka auttavat minua pysymään kiltisti laihduttajan kaidalla tiellä! ;)