Huomenna ois sitten työterveystarkastusta varten labra-aika. Tavasin just lapusta, että pitää olla syömättä ja juomatta 10 tuntia! Häh? Se syömättömyys nyt menee joten kuten, kun tankkaa tarpeeks etukäteen, mutta ettäkö ei sais ees vettäkään hörpätä!!?? Mullaha on aina vesipullo yöllä sängyn vieressä valmiina, sitä varten, että jos tulee jano. Ja yöllä aina tulee. Kyllä mun on varmaan ihan pakko salaa vähän vettä hörppästä. Ei ne sitä huomaa. Kai... Tietty voi olla, että syyllisyys paistaa mun naamasta.

Sitte se ilman kahvia aamuherääminen on kans ihan kauheaa. Mähän oon ihan nukuksissa ennen piristävää kahvikupillista. Sellasessa tilassahan on suorastaan rikollista ajaa autoakin. Vähän ku ajais unessa, tai huumausaineiden vaikutuksen alaisena.

Ja ite labraan meno sitte! Pistämistä en pelkää. Useimmiten ne osaa tehä sen niin hienosti, ettei sitä ees huomaa. Pahinta on taloon sisälle meno. Mä en ikinä osaa oikein käyttäytyä siellä. Viimeks monta vuotta sitten käydessäni siellä oli semmonen Ota jonotuslappu-systeemi. Ehän mä sitä ymmärtäny. Ei ollu ohjeita, enkä ollu saanu koulutusta oikeaoppisesta labraan menosta. Niin menin kysymään lasikaapin naiselta. Nainen vilkaisi minua murhaavasti ja tuhahti, että "Ota tuolta lappu ja mene istumaan!" Tajusin mokanneeni ja pahasti. Nolona ja punaisena otin lapun ja menin istumaan ja odottamaan. "Siperia opettaa." Opin siinä sen Ota lappu ja odota-systeemin, mutta nyt totesin, että nyt kaikki onkin taas muuttunu! Nykyisin labraan ei enää marssitakaan kuin navettaan. Nyt varataan ensin puhelimella aika. Sinänsä ihan järkevää, niin ei joudu turhaan odottamaan. Mutta nyt on taas uus ongelma. Nyt kun mulla on se labra-aika klo 8.45, niin pitääkö mun mennä istumaan ja odottamaan, että mut huudetaan sisään, vai pitääkö mun mennä lasikaappiin ensin koputtelemaan (kauhistus, tällä kertaa se nainen varmaan tappaa mut!) vai ryykäänkö suoraan labrahuoneen oveen koputtelemaan?? Jos joku tuntee etiketin, niin kertokaa ihmeessä mulle, ennen ku mokaan itteni taas täydellisesti siellä, please!

En tiiä, mitä kokeita ne meinaa musta ottaa. Paperissa oli ainakin 20 erilaista omituista kirjainyhdistelmää. Eniten mä pelkään sitä, että ne ottaa pissikokeenki. Se on niin noloa, kun.... ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

vaikka jumppatunnilla aina pissittääkin kesken kaiken, niin kun joutuu terveyskeskuksessa muovipurkin kans vessaan, niin siinähän käy niin, että sillon ei tuukaan...! Kotona on ihan pakko käydä heti herättyä vessassa. Mutta kun ei oo koko yönä saanu juuakaan, niin eihän se terveyskeskuksessa enää pissitä. Yritän ja yritän lirittää. Avaan vesihanankin, jos sen lirinä auttais asiaa, mutta ei vaan tuu. Se on sitten noloa. Viimeks jätin tyhjän purkin sinne vessaan, ja häivyin vähin äänin. Tuloksia en koskaan tohtinu kysellä. Käyköhän nytkin niin? Oon yrittäny miettiä vaihtoehtoja, mitä tehdä moisessa tilanteessa. Ehkä mukaan voisi varata vaikka pienen purkin appelsiinimehua, mitä lirauttaisi näytepurkkiin. Voisi sitten mennessään hymyillä ja nyökytellä, että siellä se on näyte jo odottamassa, olkaa hyvä vaan ja tutkikaa. Kyllä  minulta aina tulee, kun pyydetään. Ei ole mahdollista, että Possumunkilta jäisi pissanäyte ottamatta.