Tänä kesänä on yks jos toinenkin kuntosali yrittäny houkutella Possumunkkia jäsenekseen. Ihan tunnen itseni jo melkein tunnetuksi kehonrakentajaksi, kun jatkuvasti joltain kuntosalilta soitetaan ja anellaan jäsenksi.

Ensimmäinen anelija tais olla Lady Line. Sieltä tuli kirje, että olen saanut ilmaisia kuntosalisekkejä 100 euron edestä. 100 euron! Huh! Sehän on ihan pyörryttävä summa. ajattelin kuitenkin, että joku koira tähän on haudattuna ja heitin ne roskiin. Varsinkin, kun lähin Lady Line-kuntosali on tästä lähes 40 kilsan päässä.

Jonkin päivän perästä tästä mun puhelin soi. Siellä oli itse Lady. - Saitko sinä ne 100 euron sekit, mitä me lähetettiin? Koskas sinä ehtisit tulla niitä lunastamaan?

- Ööö, kyllä ne tuli, mutta ne tais hävitä, änkytin vastaukseksi. - Ja olen vähän muutenkin reissun päällä näin kesällä.

- No, jos palataan asiaan sitten syksymmällä, Lady sanoi, ja lisäsi, että sekit ei sido mihinkään ja että kyllä ne kannattaa käyttää, ne on rahanarvoista tavaraa. Lupasipa sitten lähettää vielä uudet sekit syksymmällä.

Tästä jonkun päivän perästä soitti taas Lady. En ole varma, oliko sama Lady. Joka tapauksessa, tällä kertaa olin voittanut heille ilmaisen päiväpassin. Se pitäisi nyt mahdollisimman pian tulla heiltä noutamaan. Lady kysyi, koska ehtisin tulla? - Öö, no hetkonen vaan, kunhan saan siivottua, niin ehkä tuossa joskus 1,5 tunnin päästä, mutisin. Laitoin vauhtia luutunheilutukseen ja hyppäsin autoon lähteäkseni hakemaan sitä voittamaani päiväpassia. Kaahasin 40 kilsan päähän. Löysin Lady Linen, parkkeerasin auton ja astuin sisään : -Tässä mää nyt oon! Missä mun voitto on? - Hetkinen, mennääs tänne, Lady kuiskasi salaperäisesti. Minut vietiin verhon taakse salaperäiseen nurkkaukseen. Odotin jännityksellä, mitä nyt tapahtuu. Lady pyysi minua istumaan. Istuin pöydän ääreen ja odotin. Sitten Lady antoi minulle henkilötiedot täytettäväksi ja sen tehtyäni ojensi lapun, jolla saan tulla joku kerta tutustumaan palveluihin.Kiitin ja häivyin pihalle. Mielessäni vähän ihmettelin, minkä takia lappu piti sellaisella kiireellä lähteä hakemaan? Eikö sen olisi voinut saada jumppaan mennessään? Talletin arvokortin kukkarooni.

Seuraava yhteyttä ottanut oli joku yksityinen kuntosali. Olin juuri lomareissulla, kun puhelin soi. - Jaa voittanut, sepäs mukavaa. Missäs tämä teidän kuntosali on? Sekin oli kaupungissa. 40 kilometriä ihan toiseen suuntaan. - Minkäslainen sinun ensi viikon ohjelmasi on? Ehtisitkö tulla hakemaan tämän 20 euron lahjakortin, kysyi miellyttävä-ääninen nuori mies. - Voi voi, kun minä olen nyt täällä kaukana lomailemassa. Ehtisikös sen hakea vähän syksymmällä? - Tottakai, palataan asiaan vaikka elokuussa, nuori mies vastasi.

**

Tuli sitten lomat pidettyä. Lomalta palattua muistui mieleen nämä voittamani palkinnot. Ensimmäiseksi ajaa huristin Ladya tapaamaan. - Nyt minä sitten voisin tulla yhtä jumppaa kokeilemaan! Jumppa oli hyvä ja tehokas. Ilmastointi myös pelasi hyvin kuumana hellepäivänä. Ihan täyden pisteen kokemus.

Seuraavalla viikolla muistin toisen palkintoni. Pirautin kohteliaalle nuorelle miehelle, että nyt mulla olisi mahdollisuus tulla voittoani noutamaan. - Mihin aikaan? Kohtelias nuori mies kysyi. - Öö, no ehkä tuossa puolen tunnin päästä, tai mitä nyt ajankaan sinne, arvelin. - Selvä, minulla onkin tässä vapaata aikaa, nuorukainen sanoi. - Hyvä, vastasin, ja mietin, miksi lahjakortin luovutus häneltä niin paljon vapaa-aikaa vaatisi.  sain ohjeen kysyä poikaa nimeltä kahviosta.

Menin siis sinne kuin sokkotreffeille Jartsea (nimi muutettu) kysymään. - Se olen minä, poika sanoi tiskin takana. - Sun kans me vissiin äsken juteltiin puhelimessa. Ota siitä kahvia tai soodaa ja mene istumaan tuonne pöytään. Mä tulen kohta.

Menin istumaan ja odottamaan poikaa. Tovin perästä hän tulikin seurustelemaan kanssani. Kyseli nimet ja ammatit ja harrastukset. Hieman vaivautuneena vastailin. Tilanne oli minusta pikkuisen huvittava. Olin tullut hakemaan ilmaispalkintoani, jouduinkin tuntemattoman nuoren miehen kuulusteltavaksi. Jutustelu oli kai tarkoitettu keveäksi, mutta pian siitä mentiin itse asiaan : - Mä en mitenkään halua pakottaa ketään jäseneksi. Se on ihan jokaisen oma valinta, poika aloitti. Sen jälkeen hän kaivoi jäseneksiliittymispaperit esiin ja aloitti painavan myyntipuheen. Ladysta olin selvinnyt helpolla, mutta tämä oli toista. 20 euron lahjakorttia ei saanut kuuntelematta tunnin myyntipuhetta ja tenttausta.  - Olisiko mahdoton ajatus, että kävisit täällä vaikka kolme kertaa viikossa? Nyt selvisi myls ammatin ja työaikojen kysely. Poika yritti jo suunnitella liikunta-aikataulua minulle. Jos ei muuten onnistu, niin voisin ajaa hurauttaa aina ennen töihinlähtöä ensin pariksi tuntia kaupunkiin kuntoilemaan. Tässä tuli seunirytmin muuttamisvaatimus, kun vastasin olevani koko päivän pahalla päällä, jos lähden aamutuimaan ennen töihinmenoa ensin jonnekin aamuruuhkaan kaupunkiin ajamaan, rehkin siellä pari tuntia ja sitten ajan taas ruuhkassa takaisinpäin. Aamu-uninenkin kerroin olevani. Huh, keskustelun päätyttyä olimme ihan uupuneita kumpikin. Poika näytti pettyneeltä lahjakorttia ojentaessaan. Mahtoiko saada palkkansa tehtyjen sopimusten perusteella? Kävin kokeilemassa laitteet läpi ja häivyin sitten kiireesti ovesta jatkamaan kaupunkiasioitani.Vielä toinen kerta olisi lahjakortissa jäljellä, mutta tokko uskallan enää toista kertaa sen kuntokeskuksen ovesta sisään astua...?

Totesin lähikuntosalini edullisemmiksi. Bensakulutkin säästyy. Kilpailu jäi siis enää näiden kahden välille. Toiseen minulla on jo 10-kortti, toisessa olen käynyt joskus ilmaiskupongeilla tutustumassa :) Nyt eilen siellä oli tutustumispäivä, jumppia ja muuta. Ilmainen kiehtoi tietysti, joten kävin tutustumassa. Tänään netistä hoksasin, että heille saa tn viikon jumppakortin tarjouksena edullisemmin. Säästöt mielessä pyöräilin taas sinne. Ennen kuin huomasinkaan, olinkin tullut ostaneeksi 10-kortin sijaan salin jäsenyyden. Lähdin talosta uusi kortti matkassa ja harmitellen, että möi mulle muuta, mitä oli tarkotus ostaa. Ja liittymislahjakin jäi saamatta..

Uudella kortilla sais nyt 2 viikon ajan kokeilla kaikkia palveluita rajattomasti, kaupunkiin ois yksi ilmaiskuponki, toiselle kuntosalille ois 2 kertaa käyttämättä kuun loppuun mennessä, ja posti toi vielä Ladyltäkin taas uudet 100 euron sekit kuun loppuun mennessä käytettäväksi. Että tässä tulee kiire...