Eka päivä normaalia kotiruokaa takana. Ehkä perinteistäkin, vaikkei mitään klimppisoppaa tai talkkunavelliä ollutkaan. ;) Onhan Suomessa kuitenkin syöty pitkään jo erilaisia keittoja, kalaa sekä marjoja ja viiliä, joista ruokani koostui.

Jani, joka tän rangaistuksen keksi, väitti, ettei oo koskaan kuulu mun retostelevan täällä, että oisin mättäny innolla vaikka jotain makkarakastiketta, että mätän vaan herkkuja. No niitä etupäässä, mutta jos tarjolla on oikein hyvää ruokaa, niin kyllähän sitäkin mättää mielellään. Kuten vaikka itsetehtyjä kaalikääryleitä tai...Makeanpersohan mä etupäässä yleensä oon...Herkuista kai mun ylikilotkin etupäässä on tullu. Mulla kääntyy kyllä helposti niin, että korvaan ruuat herkuilla... Mutta... Nyt napsahti se viikon "normaaliruoka"kuuri ilman mitään herkkuja, ja tänään tuli kyllä sitten ihan reippaasti mätettyä sitä ruokaakin. Eikä paino tän päivän aikana oo ainakaan laskenu... Pitäis siis koittaa pysyä kohtuudessa myöskin normaalien perinteisten kotiruokienkin kans.

Näin meni päivä :

Klo 8 : 2 kuppia kahvia

Klo 10 maissa yks omena

Klo 12 : vihanneskeittoa, maitoa, 2 sämpylää, leikkelettä, kahvia

Klo 14.30 : ruisleipää ja savukalaa, kahvia, appelsiini

Klo 18 : ruisleipää ja savukalaa
 
Klo 21 : marjoja ja viiliä

Noh, miltä kuulostaa? Oliko tarpeeksi normaalia ja perinteistä? Hyväksyisikö isoäitikin tämän Menun?