Edellisessä postauksessa Tekosyy antoi kiitosta tunnustuksesta. wink  Oon mä tänne melkein aina melko rehellisesti kaikki syömiset tunnustanu. Ja ihailen rehellisyyttä. Aina siihen ei kuitenkaan pysty, eikä se aina liene ihan järkevääkään. Esitänpäs nyt gallupkysymyksen kaikille, että :

Koska viimeksi valehtelit ja minkälaisiessa asiassa?

Mä tein niin kyläpaikassa. Emäntä tarjosi raparperikiisseliä ja kysyi, syönkö mä sellaista, kun kaikki ei tykkää. Kirkkain silmin väitin pitäväni erityisen paljon just raparperikiisselistä, söin annoksen ja otinpa vähän vielä lisääkin. Samaten otin kiltisti talonväen tarjoamaa teetä, ja väitin juovani sitä mielelläni ja olevan herkullista. Samaan aikaan mun koko elimistö huusi kahvia.

Kylässä just tulee valehdeltua ja paljonkin. Vähän pakostakin. Voisi kyläkutsut vähetä, kun paukauttais, etten voi sietää raparperia. Itsensä voisi tietysti pelastaa valehtelemalla olevansa raparperille allerginen.  Nyt pelkään vaan, että vahingossa jossain muussa yhteydessä selostan emännälle koko raparperi-inhoni, jolloin jään kiinni tästä tämänkesäisestä hätävalheesta.
"Valehtelijalla pitää olla hyvä muisti". Sen puolesta oon siis huono valehtelija! wink