Tänään on taas löydetty monin eri google-hauin tänne Possumunkin blogiin. Yksi kiinnostavimmista hakusanoista oli "ruukkumansikan talvehtiminen". Oon melkoisen varma, etten sellaisesta oo tänne kirjoittanu. Mutta asia kiinnostaa kyllä muakin! Kertokaa, jos tiedätte asiasta jotakin!

Mun viljelyksethän meni tänä kesänä vähän pieleen.. Syystä kai, koska olin koko heinäkuun pois kotoa. Mulla oli tosin kannettava tomaatti ja kannettava ruukkumansikka koko ajan reissussa mukana. ne ei vaan tainneet tykätä autokyydistä ja aina eri paikassa sisällä olosta. Mansikka teki alkukesästä jopa yhden kukankin, mutta sen pidemmälle se ei jaksanut edetä. En saanut siis satoa kummastakaan ; en ruukkumansikasta enkä -tomaatista. Tässä viime viikolla havahduin, että pianhan alkaa hallayöt. Miten sitten käy mun mansikan ja tomaatin. Tomaatti oli osin kuivunut, mutta toisaalta alkoi tehdä myös uutta lehteä ja kukkaakin. Niinpä nostin sen sisälle. Mahtaisko selvitä ens kesään? Jospa sitten vaikka tuottaisi isonkin sadon? Ruukkumansikan nostin myös samoin toivein sisälle. Viljelijät, antakaahan kasvatusvinkkejä!

 

Mun kirppis on ollut nyt viikon, ja tuottanut 2,5 euroo vaille paikkamaksun verran. Kaks viikkoo on vielä jäljellä. Jospa sieltä vielä jotakin menis. Ja nyt tuli Rinkelikin kaveriksi tavaroineen, joten saan häneltä myös osan paikkamaksusta. Toisaalta kirppiksessä on pientä huvia nähdä, mitkä omista vaatteista löytää tiensä vielä ihan uuteen käyttöön. Kannatustahan sillä ei oo, kun laskee vielä bensakulut mukaan.

Sen sijaan voitte onnitella mua hyvästä tuurista. Voitin 80 euron lahjakortin Apteekin 80-vuotisarvonnassa. Sain sillä monenlaisia voiteita ja aloeita... Oli kyllä tosi iloinen yllätys!

Ja taas sitä ollaan tiistai-illassa. Kyllä aika menee sukkelaan. En oo saanu painoo ainakaan alaspäin viime viikosta. Huomenaamulla sitten näkee, onko menny ylös. Toivottavasti EI!