Tämän aamupäivän ulkoilulenkillä paistoi aurinko. Tiet oli myös jo melkein kokonaan sulaneet, jopa se uusi löytämäni metsäinen hiekkatien pätkäkin, jota lähdin seuraamaan. Siinä mennessäni tutkailin myös tienvieren pälvipaikkoja, että josko vaikka leskenlehtiä jo näkyisi. Eipä näkynyt, vaikka kuulemma niitä on jo nähtykin, ainakin jossain päin Suomea. Mitenkä on blogikaverit, joko ootte kevään ensimmäisen leskenlehden bonganneet? Taidanpa heittääkin tähän kaikille keväthaasteen ulkoilla ahkerasti ja samalla bongata kevään ensimmäinen leskenlehti. Katsotaan kuka on ensimmäinen. Mielellään saa julkaista kuvankin blogissaan. Mutta, jos ei satu olemaan kamera mukana, niin tokihan silti muutenkin leskenlehtilöydökseen uskontaan. Pakkohan täällä on mun painoseurantalukemiinkin uskoa, vaikkei niistä ole muuta todistetta kuin pelkkä sana.

Tänään musta kyllä tuntuu, että mahdanko itse niihin aina uskoa. Ehkä mun pudotukset onkin pelkkää itsepetosta? Tai vaakan manipulointia. Ihmeesti nimittäin eilisaamuna sain vaakan näyttämään 79. Sillä tänä aamuna se oli taas 80. Ehkä, kun oikein toivoo, niin vaaka näyttää, mitä haluaa. Eilen oli niin kovat pelissä. Tänä aamuna ei niin väliä. No kyllähän mä lähes paastosin tiistai-iltapäivästä lähtien. Ja eilen taas söin koko päivän kaikenlaista, kun ei enää ollut mitään uhkaa saada painoa pysymään alempana. Mut voiko vaikutus olla silti kokonainen kilo? Mun paino sahaa ees taas siinä 80:n molemmin puolin. No jos saan pysyttyä tavoitteessa, pitäis sen 2 viikon päästä olla ees keskiviikkoaamuna 78.5, niiin ehkä se sitten sahais ylöspäin vain seiskaysiin? Hahah!

Lukijoista kaksi on jo kehottanu mua vaihtamaan rankaisulinja mieluummin palkintolinjaan. :) Palkinto tulee kyllä hyvänä mielenä ihan automaattisesti, aina jos on saanut vähän painoa alaspäin. Tai jos huomaa kutistuneensa pois vaatekappaleestaan. Sillon on ihan pakko hankkia uutta. Toisaalta kyllähän se harmikin, jos ei oo saanu pudotettua, toimii ihan jo sellaisenaan rangaistusena. Se jurppii niin mielettömästi. Mut jotenkin vaan saan lisäpontta rangaistuslistasta. Se auttaa yrittämään ihan tosissaan. Jos ei olis ehdottomia määräpäiviä, helposti vaan antaisin olla, että eiköhän se paino tästä pikkuhiljaa tipu, ja ei mun just tänään oo pakko niukistella.. Ja se minkä koko ajan siirtää huomiseen, ei lopulta pian tapahdu koskaan. Näin ainakin mun kohdalla. Oli sitten kysy siivouksesta tai painonpudotuksesta, niin sen tiedän, että inspiraatiota siihen mun ei kannata odotella, sitä ei nimittäin tulisi koskaan!wink Ja en mä tätä juttua ihan koko tosissani ota, puolitosissaan vaan. Rangaistuslista on vähän kuin joku tietokonepeli, jossa on päästävä aina uudelle tasolle. Eli otan enemmänkin vähän vitsin kannaltawinkwink, vaikka toteutuessa oliskin vitsit vähissä. Ainakin lihapullien kans.