Aivan ihana ulkoiluilma. Olin 3 tuntia ulkoilemassa. Aurinko paistoi oikein jo lämmittävästi. Tää kevät on kyllä ehdottomasti mun suosikkivuodenaika. Päivät pitenee koko ajan.  Noin kauniin kukkasenkin löysin hangen keskeltä! Mikähän lehti se muuten oikeesti lienee? En oo vielä keksiny.

 

Rozin blogia eilen illalla lueskellessa tuli ihan valtava mieliteko saada uunikalaa. Kiitos vinkistä, Roz! Kävin sitten onkimassa kalan kaupan kylmäaltaasta ja nyt se on uunissa ja perunat kiehumassa. Ai että!  Mitä mausteita muuten yleensä laitatte kalaan? Mä laitoin vaan suolaa ja pippuriseosta. Yleensä kala on hyvää aika sellasenaan. Siinä kalaa uuniin laittaessa mietin eroa mun ja äidin ruokakaapissa. Mulla on mausteita pitkä rivi, aika lailla joka lähtöön. Äidin kaapista löytyy suolapurkki ja ehkä just ja just jotain valkopippuria. Silti se saa aikaan maukasta ruokaa. Kaipa se on taito hyppysissä, kun ruoka onnistuu vaikka ilman mausteitakin!

Tämän päivän menulistalta löytyy siis :

Klo 9 maitokahvi ilman mitään

Klo 14.öö ehkä 30 : uunilohi, 3 perunaa, tomaattia, kurkkua, leipää, maitoa.

Klo 17 jugurtti

Klo 20 kala-juustovoileipä, vichyvettä

Kuulostaa aika hyvältä. (Paitsi ehkä vähän liian pitkä tauko tuossa aamukahvin ja päiväruuan välissä. Mutta eihän sitä joka välissä KERKEE)

 

Lopuksi vielä kuva kukista, joita parin kuukauden päästä kait löytää lumikukan paikalta