Tälläiset rauhalliset sunnuntaiaamut on ihania. Aamukahvi, lehti ja rauhallinen aamulenkki lehmiä ja hevosia ihmetellen. Yhden metsätaival-pätkän juoksin, että sain itseni vähän hengästyksiin. Muuten kävelin rauhallisesti linnunlaulua kuunnellen ja kukkia poimien. Monenlaisia kukkia on nyt luonnossa. Ja tajusin just, että Juhannus on ihan uskomattoman lähellä! Nautitaan nyt linnunlaulusta, sillä pian se vaimenee..

Tänään oon menossa synttäreille. Päivänsankari tokaisi mulle n. pari vuotta sitten samassa tilanteessa, että "Pelkääksä koskaan, että sulle tulee sokeritauti, kun sä oot lihonu?" Se oli totta ja osu just naulan kantaan, vaikkakaan en mitään sokeritauteja pelänny. Sokeriarvot mulla on aina ollu hyvät. Aika moni muu arvo on kuitenkin parantunu, nyt ku oon saanu tän verran jo painoo pois. Maksa-arvot ainakin mulla oli koholla, nyt hyvät. Mieleni pahoitin kuitenkin silloin noista sanoista, vaikka ei niitä varmaan pahassa mielessä oltu sanottukaan. Se tokaisu ja muutamat muutkin vihjaisut toimi ehkä osayllykkeenä tähän painonpudotukseen? Vaikka omasta kyllästymispäätöksestähän se lopulta kuitenkin lähti. Mä itte en lähtis tokaseen niin toiselle. Vaikka, nyt voisin sen tehdäkin, sillä, häpeä kyllä, täytyy myöntää, että oon pikkusen vahingoniloinen siitä, että meillä on nyt osat kääntyny vähän toisinpäin! Tää kyseinen henkilö onkin nyt enemmän ylipainoinen kun mä. Hyi, mua! Pilkka kääntyy aina omaan nilkkaan. Varmaan kohta oon taas yli 100-kiloinen. Varsinkin, kun näitä juhlia tunkee joka viikonlopuks, ja kun mulla ei oo mitään itsekuria ees siinä niitten väliajoilla!! Melkonen farssi tää mun Tiukka, Totinen Toukokuu! Ja nyt just paino lähteny taas takasin noususuuntaan... Kai mun täytyy alkaa taas kirjaamaan ylös syömiset. Jos se auttais vähän pysymään ruodussa. Kun, huokaus, itsekuriahan tää homma multakin pikkusen ees kans vaatis, vaikka oonkin  ulkoistanu sen (ks. sivupalkki) kurinpidon teille lukijoille wink Tällä hetkellä näyttää kyllä siltä, että lupaamani arvonta venyy aina vaan pitemmälle ja pitemmälle. Ehkä 10 vuoden päähän... Tai sit se ei toteudu ehkä koskaan...!

Helluntaimenu :

Klo 7.30 : 2 kuppia kahvia

Klo 10 : vadelmapillimehu, ruisleipä-oivarini-juusto, Domino-keksi

Klo 11 : porkkana (tästä mä on tosi ylpee!)



P.S. Ai niin, nyt on Helluntai. Onneks kukaa ei oo vielä ehtiny hihkua, sitä maailman kuluneinta vitsiä " jos ei heilaa helluntaina,  ei koko kesänä". wink
 
Ja toinen P.S. Mun laskuri on vissiin epäkunnossa, kun on näyttäny jo ainaki viikon samaa lukua. Kun on joku sentään viikon aikana kommentoinuki, niin ois sen ainaki pari pykälää eteenpäin pitäny heilahtaa.