Tänään kaupassa valitsin pitkään ja hartaasti karkkipussia. Onhan se iso päätös miettiä, mikä ois parasta? Ois ollu joku kimppatarjouskin suklaalevy ja dumle-pussi yhteishintaan. Mut oikeestaan teki mieli nyt jotain suklaa-salmiakki-hedelmäsekoitusta. Vai ottaisko Lauantaipussin. Tätä mietin, kun yhtäkkiä joku mies selän takana tokaisi : "Älä ota mitään. Ei kannata" Käännyin katsomaan ja aloin nauraa. Selitin, että en mä ittelle vaan vierailla. "Et sitä kuitenkaan vierailla muistaa antaa," ukko härnäsi. "Luultavasti en," vastasin, ja aloin nauraa entistä enemmän. Oli mun mielestä niin hauska juttu tää yllättävä asiaan puuttuminen. Ilmeisesti täällä on menossa joku Koko kylä kasvattaa Possumunkkia oppimaan terveelliset elämäntavat-projekti.

Ostin mä silti sen karkkipussin.

Tänään huomasin, että mun hiihtolatu oli umpeutunut ihan kokonaan sen parin viikon aikana, kun en oo hiihtäny. Tai eihän se mun tekemä ollu. Joku todella reipas oli puurtanu pitkän ladun peltojen halki metsän siimekseen. Nyt humpsahdin suksineni varmaan puol metriä lumen sisään pellolle yrittäessäni. Jaksoin silti raivata pienen lenkuran laduksi. Ja siinä umpihangessa puurtaessa sai ainakin reippaasti liikuntaa.smiley