Tänään mulla pimahti ja kimpaannuin yhelle päivittelijälle. Kun se ei ollu ensimmäinen kerta, vaan kyseinen henkilö jaksaa joka kerta sanoa, että "hyvin oot saanu pidetyks painoo pois." Erityisen mielellään sanoo sen vielä seurassa kuuluvalla äänellä. Eka kerralla se ehkä vielä menee kohteliaisuudesta, mutta sen jälkeen tulee mieleen, että tarkoitus on muistuttaa kaikille, että

Possumunkki on nyt vaan tilapäisesti onnistunu vähän painoa pudottamaan, oikeesti Possumunkki on tosi lihava ja lihoo varmaan kohta takasin.

Tällä kertaa tää toteamus tuli puhelimitse.

"Kuulin, että sä oot alkanu pyöräileen työmatkoja," aloitti puhelun."Mitä? Kuka sellasta on puhunu? Rinkelikö?!" kysyin tästäkin jo vähän ärtyneenä. (On se kumma, että kun aamulla kylkeä kääntää, niin se jo illalla toisessa päässä kylää tiedetään!)

"Eei, ei se Rinkeli ollut. En mää muista kenen kans siitä oli juttua,"  (Häh? Et muista! Juoruat mun asioista siis niin monen kans, ettet enää ees muista, keneltä kuulit!)

"En oo asiasta kenenkään muun kans puhunu ku Rinkelin," vastasin tähän.

"Jaa, joku se oli. Mut tosi hyvin sä oot saanu kyllä painoo pysymään pois!" (Tätä kestokommenttia olin odottanut. Ja tällä kertaa se ärsytti aivan erityisen paljon. Ehkä just sen takia, koska nimenomaan en oo saanu pysymään pois, jonka viimeisin vaakpäivitys voi todistaa. Ja mistä sen muka puhelimessa näkee, oonko onnistunu vai en. Niinpä henkeä vedettyäni sanoin, että :)

"Ei nyt aina jauheta jostain painosta. Mitä sillä on väliä, minkä painoinen on!"

Tuttava puhelimenpäässä säikähti : " Ee.. en mä millään pahalla. En mä sun painosta kenenkään kans oo jutellu. Ihan vaan sun ittes kans.En mä mitään pahaa tarkottanu.!"

"Et varmaan," koiin nyt rauhoitella. "Ärsyttää vaan, kun kaikki koko ajan kyttää vaan jotain painoa. Ihan ku se ois maailman tärkein asia. Ei sillä oo mitään merkitystä, minkä verran painaa," selittelin.

Tämän jälkeen vaihdettiin puheenaihetta. Olin vähän töykeä, mutta toivottavasti muistaa ens kerralla olla sanomatta taas sitä "hyvin oot saanu painoo pidettyä pois".

 

Sillä painohan ei oikeesti merkitse mulle mitään, Ei sitten yhtään mitään! Kunha huvikseni tässä vaan vähän blogia kirjoittelen ja parun sitä takaisin palannutta puolta kiloa