Ehtoota taas! Kiitos kannustuksista painojumituksessa. Toivottavasti uusi viikko tois parannusta asiaan.  Taisin eka kirjotuksessa uhata itteeni ties millä rangaistuksilla, jos en saa painoo tippumaan. Mut en oikeestaan nyt jaksa tehä mitään, en ainakaa tänä iltana. Lenkkeilyä oon harrastanu joka päivä muutenki, joten sen rangaistusmerkitys ei enää tehoo. Siivouksia oon tehny kans jo varastoon. Joo, no keittiön kaapeista on puolet vielä siivoomatta. Ja jääkaappi. Siivoon ne täs joskus.. Luultavasti

 

Tuo kuvan tärähtänyt kukkanen on vapun luontopolun varrelta. Nopeasti ne lumet sitten lopultakin suli. Tässä kuva parin kuukauden takaa : Eipä käy kateeksi omistajaa. Toivottavasti osasi lähtiessään varata riittävästi aikaa lumenpuhdistukseen..

Kerrotaanpas vähän vaihteeksi Possumunkin käsityöharrastuksista . Talvellahan kehuin tehneeni lapaset. Ylpeänä pidin niitä pakkasjaksolla. Sitten viime pyykkipäivänä ne tipahti pesukoneeseen... Arvatkaas, mitä sitten tapahtui... Ne huopui ja kutistu lastenkokoiseksi! Olen siis huovuttanutkin jo! Toisia lapasia en oo huovutellu. En taida uskaltaa päästää niitä lähellekään vettä. Sukantekele on vielä alkuvarressaan. Se kutomisinspiraatio ehti vähän jo mennä ohi. No, ohan nyt kesäkin tulossa. Ei kai kukaan aito käsityöihminen sentään kesällä sukkia kudo? Vai mitä? Tänään sen sijaan kursin taas kerran kokoon lemppariyöpaitani. Onko teillä lemppariyöpaitaa? Ite oon tarkka yökkäristäni. Sen pitää olla mukavan väljä, pehmosta, kutittamatonta kangasta (puuvillaa), Helma pitää olla pitkä, mutta hihat pitää olla lyhyet. Tuollaista paitaa harvoin löytää kaupasta. Yleensä on just väärinpäin  ; lyhyt helma ja pitkät hihat. Tai pitkähelmasessa ei ainakaan oo koskaan lyhkäsiä hihoja. Niinpä mä yleensä ensimmäiseks pätkäsen saksilla hihat poikki. Ja sitten kun löydän tarpeeks mukavantuntuisen yökkärin, pidän siitä loppuun asti kii. Tääkin on resunen ku mikä, mutta koska se on kivantuntunen päällä, en luovu siitä. Nyt se oli ratkennu jo vähän liikaa, joten kursin sitä kokoon. Tämän tuunauksen lisään ylpeänä mukaan käsityölistaani.

Päivän menu :

Aamukahvi ja 2 juustoruisleipää

Päivällä savukalaa

iltapäivällä kahvia ja keksejä, lakupötkö ja makeanhimoa muka vievä suklaapirtelö (oikeestaan mä luulen, että se vaan lisää sitä!!)

Illalla 2 suolalohiruisleipää

 

Mulla on vaan jatkuva makeanhimo. Ja työpaikka, jossa on jatkuvasti jotain hyvää tarjolla. Niin, tiedän... Mun sanavarastossa on paha puute. Mun pitäis opetella kaksi pientä sanaa, joilla kieltäytyä kohteliaaasti herkuista ; Ei kiitos! Mutta ku en osaa enkä opi. Kuka opettaa mulle nuo tuikitärkeät suomenkielen sanat...?