Keppiä vai porkkanaa? Siinäpä pulma. Kuten Roz totesi, palkitseminen tehoaa eläimiinkin paremmin, kuin rangaistus. Paitsi Possumunkin laihdutukseen. Oon nimittäin niin mestari tuossa itseni palkitsemisessa, että sitä tulee harrastettua joka päivä jo muutenkin. Ei, kyllä mulle pitää olla se "Kilo pois määräajassa, tai..."-meininki,. Muuten ei tuu mitään, mähän päätän palkita itteeni ihan koko ajan muutenkin. 

Kiitoksia jälleen tähänastisista rankaisukeinoista.

Ens viikolle on siis, jos paino ei tippunu se perusteellinen siivousurakka.

Karkauspäivänä, jos ei edellisestä ole edistystä, niin lähden shoppaileen. (Shoppailu kun on mulle enemmän rangaistus, kuin siitä kieltäytyminen. Inhoan ostoskeskuksissa väentungoksessa pyörimistä.

14.3. on vuorossa hyinen avanto. (Noo, ehkä sillon on jo hyvinkin jäät sulaneet )

(Onneksi väistin itse vastuuni ja sysäsin tämän rangaistuspuolen teille. Te kun ootte niin kilttejä, niin ette laittaneet mulle mitään kamalia illan nettipeli-, facebook- tai peräti nettikieltoja. Semmone ois kirpassu mua ihan selkäytimiä myöten Paha ois myöskin vaikka joku parsimis-silittämis tai kutomismääräys. Mut semmosii ette onneks mulle määränneet. )

 

Yleensäki oon tuuminu että taidan olla aika nurinkurinen olento. Monetkin yleiset hyvät laihdutusvinkit oon todennu omalla kohallani toimimattomiks. Kuten esimerkiks sen, että pitää lähtee liikuntaharrastuksee kaverin kans, nii tulee lähdettyä. Mun kohalla se on kääntyny aina niin, että sitte jos sille kaverille tulee este, niin ehän mä sitä saa aikaseks patistettua, vaan jään itekki pois....

Sitte en tajuu ollenkaan sitä, että miten niin muka pieneltä lautaselta söis vähemmän? Äkkiäkös sen täyttää uudestaan, ja kun on pienempi lautanen, niin voi ottaa lisää ihan reilusti. Ja sit tulee kumminkin syötyä liikaa.

Miten niin kaupassa ei tuu mielitekoja, jos menee sinne kylläisenä? Kylläisenähän on jälkiruuan tarve, joten sillo tulee ostettua sitä herkkupuolta. Karkkia.

Ja ettei kaapissa sais olla mitään houkutuksia. se on kans oikeestaan aika paha, koska jos kaapissa ei oo mitään, ni on pakko alkaa leipomaan, ja siinä leipoessahan sitä vasta tuleekin syötyä. Ensin taikinana ja sitten tuoreena uunistaotettuna, jolloin se on parhaimmillaan.

Ja että kofeiini edistäis aineenvaihduntaa? Voipi olla, mutta kuka nyt kofeiinia paljaaltaan?! Sehän vaatii ihan ehdottomasti jotain hyvää kahvileipää kyytipojakseen, joten sitte tulee taas sorruttua.

 

- Mmm... olipas hyvää, Possumunkki nuoleskelee suupieliään ja kipittää hakemaan taas uuden palasen pannukakkua, jonka tekaisi, kun ei kaapissa ollut yhtään mitään ja teki mieli jotakin vähän sen kofeiinin kans, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa...!